اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به ماندگاری گرما تا پایان هفته، درباره شرایط جوی روزهای آینده و احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها، هشدار زرد اعلام کرد.
کد خبر: ۹۶۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 01 June 2021

 

هواشناسی سمنان درباره احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها به خاطر گرما هشدار داد

 

به گزارش تابناک سمنان مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: هشدار زرد بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی و پیش بینی شرایط جوی روزهای آتی صادر شد.

ایرج مصطفوی در توصیف سامانه جوی روزهای آینده در استان سمنان افزود: حاکمیت الگوی تابستانه و شرایط فشاری مناسب برای افزایش سرعت وزش باد، شرایط غالب روزهای آینده است.

وی با اشاره به نوع مخاطره شرایط جوی در روزهای آینده گفت: افزایش نسبی دما بین ٢ تا ٤ درجه سانتیگراد در استان و ماندگاری هوای گرم تا پایان هفته، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گرد و خاک، و احتمال آتش سوزی در جنگلها و مراتع، مهمترین مخاطرات است.

وی منطقه اثر این تاثیرات جوی را در بیشتر نقاط استان دانست و بیان کرد: افزایش مصرف منابع انرژی برق و آب، احتمال خسارات ناشی از باد، احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگلها، هشدارهای هواشناسی سمنان ناشی از شرایط جوی روزهای آینده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان زمان پایان هشدار زرد هواشناسی استان سمنان را روز جمعه اعلام و اضافه کرد: مصرف بهینه و صرفه جویی در استفاده از منابع انرژی، تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، خودداری از تردد و توقف در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، و خاموش کردن کامل آتش بعد از استفاده در طبیعت برای جلوگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی، مهمترین توصیه های هواشناسی است.

۷۰ میلی‌متر بارندگی در سال آبی جاری در استان سمنان ثبت شد که به نسبت بلندمدت ۴۲ درصد و نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد میزان بارندگی کاهش یافت.

 در مجموع ۵۲ درصد از نیاز آبی استان سمنان در بارش های سال زراعی جاری از مهر۹۹ تاکنون تامین شد و استان ۴۸ درصد کمبود منابع آبی دارد.

استان سمنان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار